Misoprostol – substancja poronna

Czym jest Misoprostol?

Mizoprostol w Polsce występuje jako składnik dwóch leków Arthrotecu oraz jako lek Cytotec. Jest to substancja czynna znana głównie jako środek poronny, mająca na celu wywołanie akcji porodowej w tym do aborcji farmakologicznej (usuwanie ciąży i wydalenie zarodka).

Jeśli mizoprostol jest zastosowany z lekiem mifepristone to ich wspólne połączenia daje niemal najskuteczniejszy sposobów przerwania ciąży do 9 tygodnia.

Mizoprostol jest również lekiem stosowanym w leczeniu choroby i profilaktyce owrzodzeń żołądka i dwunastnicy podczas przyjmowania niesteroidowych leków zapalnych, które osłabiają błonę śluzową żołądka i wypływają na jej działanie.

Spis Treści

misoprostol - gdzie kupić ?

Gdzie kupić Misoprostol?

Mizoprostol to inna nazwa leku Cytotec na receptę, z którą można go dostać w aptece a jednak mimo tego lekarze w Polsce nie wypisują recept i ograniczają dostęp do tabletek Cytotec. Jako tabletki poronne do aborcji farmakologicznej nie jest dostępny stacjonarnie, jedyną drogą nabycia jest Internet – ze względu na częste oszustwa, warto przed zakupem znaleźć zaufaną stronę, mającą w swojej ofercie tego typu tabletki.

Kobietom zamierzającym stosować Mizoprostol (chcącym usunąć ciążę) nasza organizacja gwarantuje oryginalność leku pod względem składu oraz bezpieczeństwo zakupu a także że pochodzi z pewnego i zaufanego źródła.

Stosowanie leku misoprostol

Lek Misoprostol wchłania się przez powierzchnię śluzówki i zaleca się stosowanie go jedynie doustnie. Przed jego aplikacją należy obowiązkowo zapoznać się z treścią ulotki dołączonej i zaleceniami producenta oraz możliwymi komplikacjami lub powikłaniami, mogącymi wystąpić po jego zastosowaniu.

Mizoprostol w połączeniu

Już pierwsza dawka przyjętego leku może wywołać silne skurcze w podbrzuszu. Jednak, aby zwiększyć skuteczność farmakologicznego usunięcia ciąży zaleca się kombinację dwóch leków – Mifepristonu, który odpowiada za hamowanie progesteronu i złuszczenie endometrium oraz Mizoprostolu, powodującego silne skurcze macicy, krwawienie i wydalenie zarodka z organizmu. Wyłączne przyjmowanie leku Mizoprostol może być mało efektywne i wymagać przyjęcia bardzo dużej dawki.

Objawy działania leku Mizoprostol

Połączenie dwóch leków Mifeprostolu i Mizoprostolu będzie skutkowało wystąpieniem skurczów macicy, krwawienia oraz bólu o różnym nasileniu, nieco większym niż podczas miesiączki Niektóre kobiety porównują go do uczucia dyskomfortu podczas miesiączki, zaś inne – do bólu porodowego. Krwawienie warto kontrolować za pomocą podpasek. Może ono trwać od kilku do kilkunastu dni. Pamiętaj, aby od pierwszego do ostatniego dnia krwawienia nie używać tamponów. Jeżeli zużyjesz od dwóch do trzech podpasek MAXI na godzinę będzie oznaczało to,  iż krwawienie jest zbyt silne i należy wówczas udać się do lekarza.

Aby upewnić się, że aborcja farmakologiczna przebiegła pomyślnie i w całości, warto udać się do lekarza na badanie USG w celu sprawdzenia jamy macicy. Nie istnieje konieczność informowania go o stanie ciąży, ponieważ będzie w stanie sam stwierdzić poronienie i fakt, czy przebiegło ono w sposób zupełny.

Skutki uboczne leku Mizoprostol

Przed rozpoczęciem stosowania leku Mizoprstol należy zapoznać się z ulotką informującą o możliwych objawach niepożądanych skutków. Jednym z niebezpiecznych efektów ubocznych stosowania zamiennika leku Mizoprostol jest ryzyko krwotoku. (nasz zestaw poronny jest w 100% orginalny) W takiej sytuacji należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem lub udać się do szpitala. Ponadto może wystąpić infekcja dróg rodnych lub niepełne wydalenie płodu (poronienie niezupełne), gdyż takie działania niepożądane mogą przyczynić się do powstania stanu zapalnego. Mogą również wystąpić krótkotrwałe zaburzenia menstruacyjne.

Mizoprostol – przeciwwskazania

Przeciwskazania do stosowania Mizoprostolu obejmują nadwrażliwość na substancję czynną lub substancje pomocnicze, anemię, ciążę pozamaciczną, brak potwierdzonej ciąży, zbyt duży wiek ciąży, uczulenia na zastosowane leki lub przyjęcie środków psychoaktywnych.